Monday, October 1, 2012

KEHILANGANMU

Aku merasa kehilangan,
Iya..., Pasti...
Kehilangan yang sangat dalam,
Iya.., Tentu...
Bersama perasaan sakit yang sulit kujelaskan.
Bersama mimpi untuk bersamanya.

Aku kehilangan.
Ditinggalkan dengan cara yang tak terduga.
Terhempas dalam dunia tanpa suara
dan dikelilingi sepi menakutkan.

Aku kehilangan,
Kehilangan dia yang kuanggap tempatku berkesah.
Kehilangan dia yang membuatku belajar banyak hal.

Aku merasa kehilangan,
Dengan tetesan air mataku,
dan tak mampu mengangkat kakiku,
melangkah sendirian.

Aku kehilangan.
Dia tak akan lagi tersenyum untukku.
Dia tak akan lagi merayuku.
Dia tak akan lagi tertawa bersamaku.
Yang ada hanya kesendirian yang tanpa kutau kapan perginya.

Pelan kubuka mata, bertanya pada rahasia hatiku.
Kenapa dia tidak memahamiku.
Kenapa dia tidak jujur denganku.
Kenapa dia tidak setulus aku.
Tapi jawaban itu tak pernah ku dapatkan.

Aku kehilangannya.
Kehilangan tersakit yang pernah kurasakan,
kubiarkan dia pergi bersama tetesan air mata,
bersama sakit yang dia titipkan.
Tapi aku tak akan mati,
Aku akan hidup untuk rasa itu.

Makassar, 1 Oktober 2012
--Ryni Svinndal-




No comments:

Post a Comment